lördag 21 maj 2011

Lördag, en dag i särskrivningarnas tecken ;)

Bild lånad här !
Det var inte igår vill jag lova ;) Det är ju inte direkt så att vi uppdaterar dagligen, även om jag ibland önskar att man kunde, ville och orkade uppdatera oftare. Just nu är det bara TO MUCH runt om. Mobbing pågår på min arbetsplats, facket och chefer är inkopplade och jag orkar inte annat än att åka dit, jobba, åka hem och däcka typ ! Givetvis lagar jag mat och försöker, med betoning å försöker, va min fina familj till lags. Men det är inte alltid så lätt me den stämningen som råder på jobb. Man vill bara hem och självdö till och från.Urk !!
T har det iaf bra som en GUD på sitt jobb, och det är ju tur. Han får firmabil på måndag till och med så han behöver nog inte va rädd att han inte ska få vara kvar ;) Det känns ju topp det eftersom han sa upp sej lite på chans, från fast tjänst till provanställning liksom!!

Vi är barnfria i helgen å det "firade" vi med att åka ut och fiska me Ts bror och hans familj. I en sisådär 3-4 timmar fiskade vi. Och trevligt va det :)
Sen for vi hem hit och fikade lite. När dom hade åkt slängde T och jag oss i soffan och somande till en liten snabbis. Tills jag blev hungrig ;) Då bar det av ner på Strömfiket för lite "lyxmiddag" och efterrätt. :) Vidare hem till soffan igen och lite Wiispel. Skönt att inte göra nåt särskilt/planerat för en gångs skull.

Bild lånad här !
Vi pratade om särskrivnignar här förut. Det händer ofta att folk särskriver ord som inte alls ska va så. Tex på Facebook. När man läser folks statusar och inlägg och dyl. Ibland skäms man för andra. He he ! En gammal klasskamrat till mej tex som hade lagt in en bil på en kvartersfest och skrivit ut gatans namn (vi kan låsas att det var Storgatan) som Stor gatan :-O Eller som T sa: "Ska man börja skriva/säga kul glass istället för kulglass me?!" What's up with that liksom. Inte ens sin egen adress kan man skriva rätt. Tror jag ska börja sär skriva allt. All tid stör det nån min sann ;)
Vad tycker ni om särskrivningar ?


P & K
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar