tisdag 31 januari 2012

Nya tider....

Jo men visst sörrö. Igår jobbade jag sista dagen på jobbet i Eksjö, iaf på 4 månader eller va det blir ;) Börjar jobba i Motala imorgon onsdag, fram till 14 juni tror jag det var till att börja med. Sen får vi se hur jag trivs å hur det artar sej, OM jag får va kvar å om jag VILL va kvar. Man ska ju inte tänka negativt men man vet ju heller inte. Jag kanske inte trivs alls med den här typen av arbete. Det är en så kallad pool-tjänst vilket innebär ungefär att man är en schemalagd heltidsanställt vikarie. Man får hoppa in där det behövs om folk är sjuka men man går heller inte utan arbete. Behövs man inte får man va som extra på nåt ställe ! Perfekt juh ! Det ens jag har lite ångest över är att det är lite osäkert me tiderna, att det kan ändras fort, från att tex va sagt 7-16 kanske man får jobba 9-18 eller nåt, svårt me dagistider då men det ska nog ordna sej det me :)

Nu får jag nog snart slänga i mej lite lunch för sen ska jag iväg till Motala å "reka" lite tänkte jag ;) Å sen måste jag hämta felix på dagis ! Har är så förkyld me så det är onödigt att han är där mer än han måste !! Sen får vi väl vänta hem dom andra två pussgurkorna å försöka komma på nån bra middag.
På tal om middag så börjar vi me matsedel från å med imorgon me ;) Vi tänkte pröva på det här hemma, så vi gjorde ca 4 veckor T å jag här om dan å köpa kött å fisk å sånt efter den så får vi se om det funkar ! Nån annan som gör så? !

Nähä... dax att pysa !
Puss å gos mina älsklingar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar