söndag 14 augusti 2011

Helgen som gått

I helgen skulle vi som bekant på 40års kalas nere i Småland. Vi åkte neråt på lördagmorgon/förmiddag och kom ner runt 12. Eftersom jag och min syster skulle hjälpa till lite på festen me så bar det iväg till affär och senare till stort kök för att fixa pastasallad och dyl. Vi var ju fyra st så det gick undan :) Så vi hann me både lunch och "soffliggartid" också. Sådär lagom ni vet så man ändå känner sej stressad sen när man kommer på att man inte vet va man ska ha på sej än ;)

Hur som helst var det en mkt trevlig fest och det enda som egentligen va otrevligt hade inget me festen alls att göra. T och jag hade fått låna en övernattningslägenhet som festföremålet fixat väldigt billigt av bostadsbolaget i stan. En jättefin liten etta me dubbelsäng å pytteliten tv osv. Skitfint verkligen och det verkade jättebra, tills vi kom tillbaka dit efter festen och inser att nån varit inne där :-/ Ändrat på kuddar osv i sängen, släkt lampan vi lämnat tänd, flyttat på handdukar osv. Riktigt obehagligt. Inget fattades eller så men ändå, att nån vart inne där och "rotat" i våra saker gör mej lite illa till mods. Jag sov inte många timmar vill jag lova ! Jag ska lämna tillbaka nycklar imorn och då ska dom minsann få höra det. Jag har ingen lust att betala för det där även om det var riktigt billigt, men att inte få sova ordentligt för att man inte vet hur många nycklar som är i omlopp osv.... INTE okej !!

Nå ja, här kommer lite bilder från festen iaf !

Det är inte alla som har bjudcigg på sin fest !

Mumsig mat !

"Välkommen till festen" -påse

Festföremålet her self !!

Dekoration ;)

Mitt lag :)

Jag vann :) på min lott, som var i välkomst påsen ! Hennes bästa blandband :)
Så nu måste jag skaffa kassetbandspelare :-O

Viktigt att veta !

Dessert !

Och så vann jag IGEN ! Med mitt lag, på frågesporten om festföremålet :) Hurra för oss :-D

Idag har vi mest suttit i bilen på väg hem, via lite omvägar och annat kul  ! Japp, kolla gärna in Geocaching ! Vårt nya gift :)
Barnen kom tillbaka till oss nu ikväll med så nu måste vi få in våra rutiner igen :O Dvs jag får nog dra mej från den här sidan nu och göra i ordning för morgondagen !! See u later !

/L

PS: Nån mer som blev lurad på tiden idag av Smålandsvillan?! När vi kom dit idag vil 11.30 hade dom ändrat tiden men inte sagt nåt om det i vare sej nyhetsmejlet eller på hemsidan :@ Irriterande som fan !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar