söndag 17 april 2011

85-årskalas och solsken....

Japp, idag var det dax för 85-årskalas. T:s farmor fyllde år för ett tag sen och ville bjuda ut oss och T:s pappa och bror me familj på finlunch. Vi blev bjudna på Smörgåsbord på Sjögestad Motell. MKT MKT gott, och det fanns mängder av mat. Båda pojkarna skötte sej exemplariskt och B2 hämtade mat gång på gång. Har nog inte sett nån av dom äta så mkt OCH äta upp allt nånsin innan. Mkt stolt :)
Efter det åkte vi hem till farmor på fika och småprat ! Det blev en heldag helt enkelt och det var en väldigt lyckad dag ! Tack alla inblandade!

Innan kalaset idag passade vi på att öva på cyklingen me B2. Han börjar bli duktig nu och vi funderar på en ny cykel till hans födelsedag ! Vi får väl se hur det blir.
B1 fick sin cykel fixad lite med. Sadeln höjdes och handbromsarna justerades. Så nu är den tipp topp.
T passade på att i "sista sekund" byta till sommardäck också. Det är ju på tiden får man säga ;) men dom är så dåliga så vi får nog köpa nya :-/

Innan i veckan har det mest vart jobb jobb jobb. Min bil har vart på lagning så nu har jag fått tillbaka den i mkt fint skick. Det enda "trista" är att dom nya delarna å så lysade röda och fina mot resten av bilen som är så skitig så det är pinsamt ;) Måste nog köra den i biltvätt nån dag men jag vet inte hur man gör :O hehe ! Är man tjej så är man ;)

Veckan som kommer är det påsklov för barnen och imorn har jag semester så då får dom va lediga. Vi ska på lite roadtrip till mina hemtrakter och försöka lura på folk lite majblommor. Det är B1 och hans klass som säljer så vi får ju försöka hjälpa till !
Sen på tisdag eller onsdag ska dom till sin mamma i Norrköping så då blir det en hel vecka utan dom nästan ! Dom stannar där enda till annandag påsk !!

Nä nu vill jag minsann se på tv :)

Puss & kram
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar