lördag 19 mars 2011

En fredag som hette duga !

Den värsta i mitt liv för att va ärlig, och säkert överdriven enligt vissa. Men när man vaknar kl 4,30 och ser 1dm snö (efter att det har vart barmark) så börjar ju inte dan särskilt bra.
Ger mej iaf iväg och möter plogbilen på lilla vägen. Skönt iaf, då slapp jag köra i decimeterdjup snö tänker jag. Kommer ut på 32an efter ca 40 min och inser redan då att jag blir sen till jobbet. Drar ett sms till chefen så han vet det och kör vidare. Inte en millimeter har dom plogat på den vägen. RIKSVÄG 32 OPLOGAD EN FREDAG, va fan tänker dom med?! Iaf så tar jag mej sakta men knappt säkert neråt i landet. I höjd med Tranås blir det värre och jag tänker att jag fan är RÄDD. Vill stanna men det är ju inte plogat på några parkeringsfickor heller så det är bara att fortsätta. Kön bakom mej växer för jag kör inte i 80 som hastigheten på platsen är, snarare 60 eller straxt över.
Möter två lastbilar innan Aneby och känner hur fästet släpper bak....fan åxå, över på fel sida vägen, försöker parera så gott jag kan men hinner bara tänka att det här går åt helvete. Pang så sitter jag i diket.... Halv hysterisk och skapligt chockad.
För att göra en lång historia kort, jag klarade mej bra och fick hjälp in till stan och till jobbet. Ringde försäkringsbolag och bärgaren och jobbade på under dan. Tog mej ut till bilen me hjälp av min pappa på eftermiddagen och fick hjälp av bärgaren upp på vägen igen. Inga större fel på bilen vad det verkade och jag kunde köra hela vägen hem, om än lite rädd. Skönt att va hemma hos sambon och barnen, som jag längtat.


Min fina bil. Nästan oskadd, men ändå.
På kvällen kryper det dock på.... Nackvärk och huvudvärk. Det är nog bara chocken som släpper tänker jag och somnar som en klubbad säl vid 21 tiden. Sover dåligt och får mer och mer ont. Whiplash säger alla runt omkring och värre verkar det blir. Alvedon hjälper tillfälligt men tyvärr får det nog bli ett besök på sjukan imorn eller måndag... :-/
Bilen ska in på lagning också och det känns som det blir FÖR mkt. Får ångest över framtiden och vet inte hur länga jag sak palla pendla längre. Kanske bättre att ta ett skitjobb här uppe och slippa åka, för det där vill jag slippa en gång till.

Uppdatering om min hälsa kommer väl så småningom om nåt händer men just nu orkar jag inte!! Lördagsmys med T väntar, ett par minuter innan jag slocknar. ;)

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar