lördag 5 mars 2011

Present kavalkad och lördagsbestyr

När T var på hockey här om kvällen var jag ensam me B1 och B2. Det har jag ju givetvis varit förut, men inte sen vi flyttade och jag började pendla. Jag är oftast vansinnigt trött efter en arbetsdag och då är ju inte humöret på topp, men det gick jättebra. Barnen var exemplariska !! Fantastiska till och med. B1 och jag spelade kort hela kvällen och hade rätt kul faktiskt (kortspel är ju inte mitt roligaste men helt okej) och det blev jämt också ;) B2 brukar bli grinig när man ska borsta tänder och dyl och snart sova men han sa inte ett ord :) Roligt !

Idag har vi haft besök av mina föräldrar. Dom skulle kommit för två veckor sen när B1 fyllde år men U blev sjuk så dom fick va hemma. Så då kom dom idag istället och vi åt ungstekt laxsida med kall sås och potatis. MKT gott ! B1 fick paket och dom gick hem stenhårt. Armbandsklocka, plånbok och ett skärp :) Perfekta grejer.
Även T och jag fick paket, inflyttningspresent. Två stora koppar. Vi har två sen innan i "skitig" rosa och nu fick vi två mörkt turkosa. Jättefina. Det är svårt att förklara men dom är sådär riktigt stora. Som jättestora tekoppar. Tror dom rymmer nästa 4 dl. Vi har ätit soppa i dom andra vi har så nu har vi varsin som vi kan äta soppa i... eller godis ;)


Lösgodis is Da shit !
Nu är det lördagsmys här me smågodis och animerad film, Bee movie ! Får väl se va T och jag ska se på sen när barna sover. Det finns väl inget på tv som vanligt. Märkligt att vi har så många fler kanaler nu än innan och ändå är det inget på tv, iaf inte på helgerna. Dagens i-landproblem ;) Tack för idag

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar